Sağlık muhabirleri ve gazetecileri tarafından sağlıkla ve tedavilerle ilgili yazılan yazılar, basında ve internet
haberlerinde her gün yayınlanmaktadır. Prestijli gazete, televizyon ve internet medyasında yayınlanan bu
haberlerin özellikle güvenilir kabul edilen gazeteciler yada sağlık yazarları tarafından yayınlanmasında ilaç ve
tıp firmalarının direkt yada endirekt destekleri ise artık sorgulanmaya başlamaktadır.
İlaç ve tıp firmaları tarafından düzenlenen toplantı ve etkinliklere , sağlık haberleri yazan gazetecileri tüm
masrafları karşılanmak üzere davet etmeleri ve hediyeleri gelişmiş ülkelerde sorun olarak ortaya çıkmaktadır.
Çünkü sağlık muhabirleri kendi araştırıp seçtikleri değil davet üzerine firmaların istediği yönde haber
yapmaktadırlar.
Aynı sorun televizyonda sağlık programı yapımcı ve sunucularının doktor , hastane ve ilaç firmalarından
maddi destekler alarak programlarını ve konuklarını seçmeleridir. Bu durum güvenilir sağlık haberciliğini
bozmaktadır.
Doç.Dr.Armağan Samancı “ Sağlık habercileri katıldıkları tıp toplantılarında o toplantının sponsorlarını bilmeli
ve haberlerinde de aldıkları sponsorluğu açıklamalıdırlar. Tek bir firma tarafından organizasyonu yapılan ve
sadece o firma ya da hizmetini tanıtan toplantılara katılıp bu konuda haber yapma etik standartlar açısından
uygun düşmeyebilir. Sağlık haber ve programlarında ücret veya sponsorluk karşılığı konuk daveti etik
değildir . Gazeteciler kendi yazacakları konularını bağımsız kaynaklardan araştırarak oluşturmalıdırlar.“
demiştir.
Kaynak: https://www.healthnewsreview.org/2017/06/conflict-of-interest-in-health-care-journalism-video-with-our-publisher-part-3-of-3/
|