Tweet

İNTERNET AŞKLARI!

 


İdeal aşk ilişkisi postayla yürütülendir.
Ellen Terry ile yazışmalarımız çok
doyurucu bir aşk ilişkisiydi.....
Ellen Terry beş kocadan bıktı,
benden hiç bıkmadı.

Bernard Shaw



İletişim çağında olmamız artık birçok iletişim araçlarıyla ilişkilerin oluşmasına yol açmaktadır. Aşk mektuplarının yerini e-mailler, iltifatların yerini ise sms mesajları almaktadır. Aslında temel olarak değişen bir şey yok. Sadece iletişim araçlarının kolaylaştırıcı etkisinin verdiği yollar vardır.

Chat odaları da, artık insanların duygusal, düşünsel ya da cinsel olarak bir takım duygularını ifade ettikleri ortamlar olup, tanışmaların olmasını sağlamaktadır. Chatte tanışanlar, sonra telefonla görüşmekte ve ardından da buluşup ilişkilerini ileri boyutlara taşımaktadırlar. İnternette profesyonel insanların sunduğu kişilik özellikleri ile gerçek özellikleri çok farklı olabilmektedir.

İnsanların önemli bir bölümü normalde de gerçek kimliklerini değil de, karşılarındakinin beğeneceği kimlikleri sunarlar. Ama bu durum internette daha çok ön plandadır. Sadece internet vasıtasıyla ilişki kurmak, insan ilişkilerindeki temel bazı yetilerin az olduğunun göstergesidir.

Ama gün geçtikçe hayatımıza daha da giren internet ve iletişim araçları, ilişkilerimizi sağlayan ana unsurlar haline de gelecekler. Artık geleneksel aile görüşmelerindeki tanışmaların yerini e-maillerle tanışmalar alacaktır. İnsanlar her zaman kendileri için en kolay olanı seçerler, ama her kolayın ileri de bir zorluğu vardır ve bunun da düşünülmesi gerekir.

İnternette tanıştığınız insanların mutlaka, bire bir olarak ta iyi tanınması, işi, çevresi, yaşamı, evi ve ev telefonun bilinmesi gerekir. Bazıları evlilik yada ilişkilerinin yetersiz kaldığını hissedip, internette yardımcı bir ilişki ile evliliklerini sürdürme eğilimine girmektedirler. Böylece ayrılmak istemedikleri ya da ayrılamadıkları ilişkilerini bir tarafta tutup, internette buldukları ilişki ile birlikte duygusal yaşamlarını beslemektedirler. Burada önemli olan karşıdaki insanın tutumudur. Ancak chatleşen birçok insanın yalnızlıklarını ortadan kaldırmak için chatte oldukları düşünülürse, o anlamda birçok insan yalnızlığın verdiği boşlukla bu tarz ilişkilere çekilebilecektir.

nternetin diğer ortamlar gibi bir tanışma ortamı olarak kullanılmasındaki bir diğer problemde, internetteki mesajlaşmalar sırasında o insana ait iç dünyamızda yarattığımız modelin o insanın gerçek yapısı olmayabilmesidir.

İnternette insanlar sadece içlerinde geldiği gibi duygular sundukları ve bunu gerçek dünya ile test etmedikleri için, bize çok da gerçekçi olmayan duygular sunabilirler. Yani hayallerinde ünlü bir futbolcu olmak isteyen insanının, bir mahalle takımında bile oynama başarısını gösterememesi gibi. İnsanların her zaman bir takım istek ve hayalleri vardır ama gerçek benliğimiz onları gerçek dünyada yapabilmekle sınırlıdır. Bundan dolayı internette sadece gerçek olanların değil de, insanların kendi iç dünyalarındaki yapamadıkları veya yapamayacakları şeylere ait duygu ve düşünceleri de serbestçe sundukları bir ortam olarak kabul etmek gerekir.

İnsanoğlu her düşündüğünü yapabilseydi bu gün dünyada savaş, kanser ya da ölümcül hastalıklar kalmayacak, dünya daha iyi yaşanabilir bir ortam haline gelebilirdi. Fakat burada insanların internette sundukları düşünce ya da duyguların tamamını yapamayacakları algısı olmamalıdır. Ancak insanların belli duygu ve düşünceleri gerçekleştirme yüzdesi daha önemlidir. Yüzde 80 yerine getirebilme olasılığı ile yüzde 10 yerine getirebilme olasılığı arasında büyük fark vardır. Yüzde 80dede, yüzde 10dada, yüzde 100 başarılamamıştır ama başarılan taraf yüzdesi burada çok daha önemli bir değerlendirme aracı olur.

İnsanların gerçekleştirebilme yüzdelerini değerlendirmek içinde yaşamlarının gözden geçirilmesi önemlidir. Yaşamlarının diğer alanlarındaki başarma oranları (iş, okul, vs. gibi) nedir, çünkü bunlar sizin ilişkiniz içindeki başarma oranı için de bir gösterge olabilir.

İnternet ortamında sunulanları bir ölçüde televizyonlardaki reklamlara da benzetebilirsiniz. Hep iyi ve olumlu taraflarını işleyen ve abartan bir reklamın verdiği etki ile çekici hale gelen şey aslında beklentilerimize pek de cevap veremeyebilir. Kaldı ki reklamların çoğu kendini bir ölçüde kanıtlamış ve konulardandır.

Hâlbuki internetteki insan, bilinmeyen bir uçta, hiç bir şeyini bilmediğimiz, daha da ilginci, belki onunda kendisini çok iyi tanımadığı bir insandır.























Kişiliğinizi ve karakterinizi size söyler Kişiliğinizi ve karakterinizi size söyler

Kişiliğinizi ve karakterinizi size söyler

  Kişiliğinizi ve karakterinizi size söyler
İlişkinizin ayrılığa mı yoksa beraberliğe mi gittiğini önceden size söyler İlişkinizin ayrılığa mı yoksa beraberliğe mi gittiğini önceden size söyler

İlişkinizin ayrılığa mı yoksa beraberliğe mi gittiğini önceden size söyler

İlişkinizin ayrılığa mı yoksa beraberliğe mi gittiğini önceden size söyler
Evliliğinizin geleceğini tahmin eder Evliliğinizin geleceğini tahmin eder

Evliliğinizin geleceğini tahmin eder

Evliliğinizin geleceğini tahmin eder
Psikiyatrik rahatsızlık riskinizin ne olduğunu bulun Psikiyatrik rahatsızlık riskinizin ne olduğunu bulun

Psikiyatrik rahatsızlık riskinizin ne olduğunu bulun

  Psikiyatrik rahatsızlık riskinizin ne olduğunu bulun